شرکت مهندسی آبی

ساخت وبلاگ

محققان نرم افزار هوش مصنوعی جدیدی ارائه کرده‌اند که با نصب بر روی تلفن همراه آن را به وسیله‌ای مؤثر جهت درک احساسات کاربر و برنامه‌های روزمره‌اش تبدیل می‌کند. ابداع این نرم‌افزار بر مبنای تقلید از عملکرد مغز انسان بوده است که در نتیجه آن، برنامه‌های کاربردی متفاوتی در تلفن‌های همراه هوشمند نصب می‌شود. این برنامه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها از قبیل آگاهی بهتر از برنامه‌های روزمره کاربر و درک احساسات و عواطف آنها را دارا میباشد.

مغز این نرم افزار، تکنیکی نوین از هوش مصنوعی طراحی سایت موسوم به “یادگیری عمیق” است که از نورون‌ها و سیناپس‌های شبیه‌سازی شده برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند.

نتیجه این ابتکارعمل قادر ساختن رژیم لاغری سیستم به تشخیص چهره‌ها و یا سایر ویژگی‌ها در تصاویر است، که پیش از این چنین امکانی وجود نداشته است.

این فناوری جدید درحالی مراحل اولیه کاربردی شدن را طی می‌کند که تکنیک “یادگیری عمیق” در سال‌های اخیر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فرآیندها در پردازش تصاویر و فایل‌های صوتی مورد استفاده قرار گرفته است.در این سیستم تلاش میشود تا قابلیت تلفن همراه هوشمند برای تشخیص حرکات مختلف کاربر افزایش یابد.

آنها از شتاب سنجی که به دور مچ دست بسته می‌شود جهت تهیه اطلاعاتی استفاده می‌کنند که مربوط به انجام فعالیت‌هایی نظیر خوردن یا مسواک زدن می‌شود.

همچنین آنها تلاش می‌کنند تا از طریق این نرم افزار هوشمند و تشخیص صحبت‌های ضبط شده کاربر، به تلفن همراه قابلیت درک احساسات و عواطف کاربر را ببخشند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت: 16:47

تلسکوپ هابل عکسی را از اعماق کهکشان ها ثبت کرده که در آن کیهان به ما لبخند می زند. گفته می شود شکلک ظاهر شده در این عکس به کمک لنزهای کیهانی ایجاد شده است.
دو عدد چشم این شکلک در واقع دو کهکشان طراحی سایت هستند و کمان های ایجاد شده در اطراف این کهکشان ها بر اثر «عدسی گرانشی قوی» ایجاد شده اند. بنابر تئوری نسبیت انیشتین، ساختارهای عظیم کیهانی نیروی جاذبه قدرتمندی از خود ساطع می کنند و مانند لنزهای کیهانی که موجب بزرگ نمایی، شکست و خمش نور می شوند، عمل می کنند. دانستن این پدیده رژیم لاغری برای توضیح بسیاری از اکتشافات هابل لازم است.

13

این عکس چند سال پیش گرفته شده و حالا توسط فردی به نام جودی اشمیت در مسابقه «گنجینه های پنهان هابل» منتشر شده است که شکلک موجود در آن مورد توجه قرار گرفته است. این مسابقه در نظر دارد تا علاقه مندان را به دقت و توجه در آرشیو عکس های هابل دعوت کند تا از این طریق، مناظر عجیب یا یافته های علمی که در گذشته به آن ها توجه نشده است، مکشوف شوند.
شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 225 تاريخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت: 16:42

11
فیس بوک اعلام کرد که کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند برای ادامه فعالیت صفحه خود پس از مرگ، یک فرد جایگزین معرفی کنند. تعدادی گزینه به منظور انتخاب یک قیم دیجیتالی برای کاربران و به عنوان زنده‌نگه‌داشتن صفحه و یا اعلام حذف صفحه پس از مرگ آن‌ها برای کاربران فیس بوک فعال خواهد شد.

شاید نتوانید دوستان فیس بوکی خود را پس از مرگ همراه خود داشته باشید، اما همچنان قادر خواهید بود که از کامنت های توهین آمیز آنها و دیگر افراد در صفحه‌تان جلوگیری کنید و در عین حال یاد خود را نیز زنده نگه دارید.

در حال حاضر اگر فیس بوک متوجه مرگ کاربران خود شود، اجازه درج هیچگونه مطلب دیگری را در صفحه آنها نمی‌دهد.

یک قیم دیجیتالی طراحی سایتقادر خواهد بود صفحه شما را به عنوان زنده‌نگه‌داشتن یاد شما و یا در حالتی واقعی‌تر، در قالب “یک مقبره دیجیتالی” مدیریت کند. این کاربر می‌تواند پست‌هایی در بالای صفحه فرد درگذشته بنویسد، تصویر پروفایل وی را تغییر دهد و یا حتی از طرف فرد مرحوم درخواست‌های دوستی را جواب دهد.

این گزینه‌ها اختیاری و قابل تنظیم است. اگر رژیم لاغری شما هیچ کاری نیز انجام ندهید، فیس بوک طبق رسم گذشته خود صفحه شما را پس از مرگ فریز می‌کند.

قیم و نماینده یک فرد بودن، به معنای ورود (Login) به حساب متوفی نیست. کارهایی هستند که قیم نمی‌تواند انجام دهد. کارهایی چون ویرایش مطالب گذشته فرد درگذشته و ویرایش اطلاعاتی که دوستان وی در صفحه نوشته‌اند، برای فرد وصی ممکن نیست. این کاربر همچنین نمی‌تواند تصمیم به حذف اکانت کاربر مرحوم بگیرد. (مگر اینکه فرد درگذشته این اجازه را قبل از مرگ صادر کرده باشد.)

برای انتخاب قیم دیجیتالی خود می‌توانید به بخش Setting و سپس Security و در نهایت بخش Legacy Contact در انتهای صفحه بروید. در اپلیکیشن و نسخه وب این مسیر مشابه خواهد بود. در این بخش می‌توانید یکی از دوستان خود را به عنوان Legacy Contact خود برگزینید. باید توجه داشت که این فرد باید در شبکه اجتماعی شما باشد. در آنجا نیز امکانات مختلفی برای دسترسی‌های فرد قیم قرار داده شده است.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت: 14:28

هتلی در شهر ناکازاکی ژاپن به استقبال آینده رفته و تقریبا به طور کامل از ربات‌ها برای اداره امور و مدیریت مسافران خود استفاده می‌کند.

این هتل که Henn-na نام دارد قرار است از ماه جولای فعالیت خود را آغاز کند.

هتل مذکور که  ۷۲ اتاق دارد توسط ۱۰ ربات شبیه به انسان اداره می‌شود طراحی سایت که توانایی خوشامد‌گویی به مهمانان، حمل بار و اثاثیه آنها، تمیز کردم اتاق‌ها و کنترل شرایط را دارند.101

ربات‌های این هتل ساخت شرکت Kokoro‌هستند که قبلا هم ربات‌هایی با ظاهر شبیه به انسان و دارای توان درک عواطف و احساسات انسانی را رژیم لاغری برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ تولید کرده بود. این ربات‌ها شبیه زنان جوان ژاپنی هستند و حتی می‌توانند تنفس و پلک زدن انسان را تقلید کنند.

این ربات‌ها به زبان‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای و انگلیسی صحبت می‌کنند و قادر به برقراری تماس چشمی و درک زبان بدن و حتی تن صدای افراد هستند.

البته در این هتل برای موارد اضطراری و به منظور احتیاط بیشتر تعدادی کارمند انسان هم در نظر گرفته شده، اما قرار است ۹۰ درصد امور آن توسط ربات‌ها انجام شود.

اتاق‌های این هتل نیز بسیار پیشرفته بوده و ورود به آنها به جای کارت‌های هوشمند با استفاده از نرم افزار پیشرفته‌ای صورت می‌گیرد که مشخصات چهره مسافران را به خاطر می‌سپارد.

تنظیم حرارت اتاق با استفاده از دستگاه تابش خاصی صورت می‌گیرد که قادر به پی‌بردن به دمای بدن و تظیم حرارت اتاق بر همان اساس است.

برای برقراری ارتباط با بخش پذیرش هم به جای تلفن از تبلت استفاده می‌شود. حداقل هزینه اقامت در اتاق‌های این هتل ۶۰ دلار به ازای یک شب است.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 369 تاريخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت: 14:26

نرم افزار پخش زنده برنامه‌های سازمان صدا و سیما، امکان دریافت تمامی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی با امکان پخش زنده را فراهم می کند. این برنامه توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طراحی سایت تهیه شده و برای تمامی کاربران داخل و خارج کشور قابل استفاده است. محتوای رژیم لاغری ارائه شده در این نرم‌افزار نیز به صورت رایگان ارائه شده است.

دریافت و استفاده از این برنامه برای ۵۰ هزار کاربر به صورت همزمان، میسر است. از جمله ویژگی های این برنامه کاربردی ، دریافت جدول پخش برنامه‌ها در تمامی شبکه‌ها، امکان جستجو در شبکه‌ها و جداول پخش، افزودن به علاقه‌مندی‌ها،‌ تفکیک شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و قابلیت تطبیق با پهنای باند کاربر می باشد.

به دلیل دسترسی آسان به این اپلیکیشن، به نظر می رسد که استفاده از آن با استقبال خوبی از سوی کاربران خارج از کشور مواجه شود.

9

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت: 15:14

تا امروز صفحه‌نمایش‌های نیمه شفاف و انعطاف‌پذیر بخشی از فیلم‌های علمی تخیلی بوده است، اما به لطف ویژگی‌های خارق العاده گرافین، دانشمندان موفق به کشف روشی برای به واقعیت رساندن آن شده‌اند.

نتیجه تحقیقات این دانشمندان نشان می‌دهد که می‌توان از مواد دو بعدی چون گرافین در تولید صفحه‌نمایش‌های شفاف و انعطاف‌پذیر استفاده کرد. آنها توانسته‌اند با بهره‌گیری از این تحقیقات، LED هایی در مقیاس اتمی تولید کنند.

این تحقیقات راه را برای نسل بعدی صفحه‌نمایش‌های موبایل انعطاف‌پذیر، مقاوم، با مصرف انرژی پایین و نیمه‌شفاف بازخواهد کرد. صفحه‌نمایش طراحی سایت تولیدی دارای ضخامتی تنها ۱۰ تا ۴۰ اتمی است؛ ضخامتی بسیار پایین که می‌تواند به عنوان یک تحول انقلابی در تولید صفحه‌نمایش‌ها معرفی شود.

لایه تک‌اتمی گرافین نخستین بار در سال ۲۰۰۴ و در دانشگاه منچستر تولید شد. از آن زمان تاکنون مزایای بسیاری رژیم لاغری برای این ماده پیشنهاد شده، اما بیشترین تمرکز تحقیقاتی آن در حوزه دستگاه‌های الکترونیکی بوده است.

پس از تولید گرافین، مواد دو بعدی جدیدی چون بورون نیترید و مولیبدن دی‌سولفید نیز توانسته‌اند حوزه‌های تحقیقاتی وسیعی را برای دانشمندان دنیا به وجود بیاروند.

به دلیل استفاده از تنها چند لایه اتمی ساخته شده از مواد دو بعدی، این صفحه‌نمایش قابلیت انعطاف‌پذیری و شفافیت را کسب کرده است. این کشف می‌تواند در تولید دستگاه‌های معمولی تصویری و لیزرها تا دستگاه‌های بسیار پیچیده‌تر کاربرد داشته باشد.»

تاکنون کاربردهای بسیاری چون تولید لباس‌های ضدگلوله، باتری‌های با عمر بسیار طولانی و ظرفیت بالا برای گرافین ارائه شده و از آن به عنوان ماده انقلابی دوران ما یاد می‌شود. علیرغم اثبات کاربرد گسترده آن، هنوز محصولات بسیار کمی مبتنی بر گرافین در بازار یافت می‌شود.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 179 تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393 ساعت: 16:26

7

فضانوردان در سفرهای فضایی مدت طولانی را بدون در اختیار داشتن آب تازه می گذرانند. آبی که آنها مصرف می کنند بطور مداوم بازیافت می شود.

محققان قصد دارند این ایده را بر روی زمین هم اجرایی کنند. برای عملی کردن این ایده، از سیستم «مدار بسته» استفاده می کنند؛ یعنی همان شیوه ای که در فضا برای دوش گرفتن استفاده می شود. آب گرمی که از دوش خارج می شود، استانداردهای لازم برای استفاده و حتی نوشیدن را دارد و سپس دوباره همین آب به دوش پمپاژ می شود. این فرایند، آنچنان طراحی سایت سریع انجام می شود که آبی که برای دومین بار از دوش برای استفاده خارج می شود همچنان گرم است و تنها لازم است کمی داغتر شود.

روش به کار رفته در این طرح، بخشی رژیم لاغری از دانش مربوط به موشکهاست. آب استفاده شده، دوباره جمع آوری و آزمایش می شود. سیستم تصفیه متشکل از یک میکروکپسول است که ذرات بزرگ را از آب جدا کرده و آب را به یک نانو کپسول منتقل می کند. در این بخش، تمام ناخالصی های کوچکتر جدا می شوند تا جایی که آب برای بازگشت دوباره به چرخه بازیافت کاملا آماده شده و کاملا شفاف و تمیز شود.

آب حمامها در آینده به این شکل تامین خواهد شد و به این ترتیب در حالیکه راحتی و بهداشت حفظ شده، امکان صرفه جویی آب تا ۹۰ درصد، و صرفه جویی در انرژی تا ۸۰ درصد فراهم می شود.

بازار مصرف برای این صنعت تمام افرادی را شامل می شود که از دوش استفاده می کنند. در واقع بزرگترین سود استفاده از این روش عاید مراکزی می شود که میزان مصرف آب آنها بسیار بالاست، مانند موسساتی که حمام دارند، مراکز ورزشی و همچنین برای خانواده ها در جاهایی که میزان مصرف آب و هزینه مصرف آن بالاست.

در یک حمام روزانه که تنها پنج دقیقه طول بکشد، باید دست کم ۷۰ لیتر آب استفاده کرد. بخش عمده مصرف آب در اروپا صرف شستشوی بدن می شود. به همین دلیل است که امید می رود بتوان از این فناوری بطور گسترده در آینده استفاده کرد.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 213 تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت: 13:21

وزارت حمل‌ونقل آلمان با احداث بزرگراه و ایجاد تدابیر و استانداردهای لازم در هر دو لاین رفت و برگشت آن ، اجازه تردد خودروهای بدون راننده را فراهم کرده و به زودی شاهد رفت‌وآمد اولین بنزها در اتوبان مونیخ تا برلین خواهیم بود.

پروژه در مراحل اولیه قرار داشته و عملیات جایگزینی فناوری‌های دیجیتال و فناوری‌های لازم در جاده‌ها هم‌زمان با فناوری‌های لازمی که قرار است طراحی سایت روی اتومبیل‌ها نصب و اجرا شود، جلو می‌رود.

این جاده در مرحله اول در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد تا آزمایش‌های لازم در این زمینه را انجام دهند.

هدف اصلی رژیم لاغری از دیجیتالی کردن جاده‌ها، فهم ارتباطی میان خودروهای بدون راننده است تا با دیدن،درک و واکنش مناسب نسبت به هم، جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود و مثلاً هشدار درباره شیب جاده به‌موقع به سیستم منتقل‌شده تا واکنش لازم صورت گیرد.

این سیستم همچنین می‌تواند به پلیس و سایر رانندگان خطرات قریب‌الوقوع را گوشزد کند.

6

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت: 14:00

51

نمونه‌گیری خون، همیشه کاری ساده نیست. گاهی ممکن طراحی سایت است به دست فردی بیفتید که تازه‌کار است، گاهی هم اصلا خودتان بد رگ هستید، در موقعیت‌هایی هم ممکن است؛ مثلا به علت کم‌آبی بدن، وریدهایتان روی هم بخوابند و تزریق را دشوار کنند. شیرخوارها و نوزادها هم که اصلا دشوارترین گروه برای رگ‌گیری هستند.

تاکنون فناوری کمک چندانی به حل این مشکل نکرده بود. اما به تازگی صلیب سرخ استرالیابه این فکر افتاد که فکری برای این مشکل بکند. مسئول این نهاد متوجه شده بود که برای تأمین خون، نیاز هست که هر سال ۱٫۳ میلیون نفر خون اهدا کنند، به عبارتی هر هفته ۲۷ هزار اهدای خون باید صورت بگیرد. بدیهی است که تأمین رفاه اهداکنندگان خیلی اهمیت دارد، آنها نباید دچار درد و مشکل برای اهدای خون بشوند.بنابراین صلیب سرخ استرالیا تصمیم گرفت از یک فناوری به نام Near infrared technology استفاده کند.

در این فناوری رژیم لاغری که پیش از این هم برای کارهایی مثل تعیین میزان اکسیژن خون استفاده می‌شد، ابتدا نوری با طیف نزدیک به پرتو فروسرخ به منطقه مورد نظر؛ مثلا سطح قدامی ساعد تابانده می‌شود. هموگلوبین خون موجود در رگ‌ها این پرتوها را جذب می‌کند. دستگاه هم بر اساس میزان جذب، نقشه‌‌ای از رگ‌ها را می سازد و بعد نور مرئی را بر سطح ساعد می‌تاباند. به این ترتیب خون‌گیر، پرستارها و پرسنل آزمایشگاه‌ها می‌توانند به صورت عینی، نقشه رگ‌ها را در سطح بدن ببینند. به این ترتیب احتمالا کار رگ‌گیری بسیار ساده‌تر از پیش می‌شود. از سوی دیگر می‌شود حدس زد که تأثیر روانی استفاده از این وسیله بسیار مثبت باشد و میزان مراجعه اهداکنندگان را بیشتر از پیش کند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 212 تاريخ : يکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت: 14:29

مدیرکل شرکت فناوری های اکتشاف فضایی ‘SpaceX ‘در برنامه های جدید خود قصد ساخت سامانه سرویس و خدمات اینترنت با نام ‘Marsnet ‘ را دارد.

به کمک این سرویس نه تنها ساکنان نقاط دورافتاده کره زمین، بلکه ساکنان کره مریخ نیز خواهند توانست به اینترنت دسترسی داشته باشند.

پروژه جدید از اهمیت ویژه ای برای کره مریخ و امکان ایجاد ارتباط در این سیاره برخوردار است.

41

شرکت ‘SpaceX ‘پیش از این گفته بود که امیدوار است تا 10 الی 12 سال آینده، نخستین طراحی سایت گروه انسانها را به مریخ بفرستد. همچنین قرار است ارسال انسانها به مریخ از طریق فضاپیماهای این شرکت انجام شود.

در هرصورت، پروژه اینترنتی کمپانی ‘SpaceX ‘ می تواند امکان ورود ساکنان دورترین و محروم ترین نقاط کره زمین به شبکه جهانی را نیز فراهم سازد.

آنها در این پروژه قصد رژیم لاغری دارند تا صدها ماهواره را در ارتفاع 1200 کیلومتری از سطح زمین قرار دهند. برخی از این ماهواره ها ممکن است در ارتفاع پایین تری قرار گیرند تا بدین ترتیب دسترسی اینترنت در کره زمین را بهبودبخشند.

به گفته مدیر کل پروژه ‘Marsnet ‘ این امر زودتر از پنج سال آتی تحقق نخواهدیافت .

این پروژه با همکاری شرکت اینترنتی گوگل ‘Google ‘ اجرا خواهد شد. گوگل چندی پیش اعلام کرد که مبلغ یک میلیارد دلار را برای کمک به توسعه برنامه ی های شرکت ‘SpaceX ‘ سرمایه گذاری کرده است.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 329 تاريخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت: 13:35

اینتل قدم به قدم به یکی از مهمترین اهدافش که پاکسازی کابل ها و سیم ها از محیط های کار است نزدیک می شود. این شرکت اعلام کرد که پردازنده های جدیدش که قابلیت کار بدون سیم را به ابزارها اضافه می کنند، حالا آماده سفارش هستند.

پنجمین نسل از سری پردازنده های Core vPro با بهبود هایی در بازدهی، افزایش عمر باتری و گرافیک بهتر نسبت به نسل چهارمشان عرضه خواهند شد. اما مهمتر از همه این موارد، امکان کار بدون سیم است. این امکان اجازه می دهد محیط های کار با تعداد سیم های کمتری امکان کار داشته باشند. همچنین با کمک تکنولوژی اختصاصی نمایش بی سیم محتوای اینتل نیز کاربران می توانند بدون نگرانی از کابل های مخصوص طراحی سایت یا داک های بی سیم، به صورت مستقیم تصویر مانیتور لپ تاپ خود را روی نمایشگری بزرگتر نمایش دهند. ضمن اینکه امکان اتصال موس و کیبرد نیز در کنار مانیتور از این طریق وجود خواهد داشت.

xlaptop-dual-screen-graphs-rwdpngrenditionintel_web_864486pagespeedick7bvfo9jis

اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازنده برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ هاست از برنامه های خود برای ساخت کامپیوترهای بدون سیم تا سال آینده خبر می دهد.کامپیوتری بدون سیم که قطعا می تواند تغییری جدی در دنیای تکنولوژی ایجاد کند؛ اما این ایده به آرامی پیش خواهد رفت تا بتواند کامپیوترها و سایر ابزارهای جانبی مانند کیبرد و نمایشگرها و البته منبع تغذیه را بدون استفاده از سیم به کامپیوترها متصل کند.

در سال های اخیر متخصصانی که در حوزه شارژ بی سیم و شارژ فوری کار می کنند موفق شده اند با کمک ارتباطات بی سیم موج کوتاه که از تکنولوژی WiGig بهره می برد این ایده ها را به واقعیت نزدیک کنند.

چیپ های جدید اینتل اما می توانند قدمی دیگر به سمت پیشبرد نحوه کاربری کامپیوترها باشند. پیاده سازی این ایده ها البته رژیم لاغری با نگاهی به مبحث امنیت و حفاظت از کامپیوترها، خصوصا در محیط های کاری هستند. به همین دلیل اینتل سری Core vPro را به صورت اختصاصی برای کامپیوترهای محل کار طراحی کرده است. این چیپ ها از امکانات امنیتی خاصی بهره می برند که در سری های معمول وجود ندارد. این قابلیت های اضافی به دپارتمان های آی تی در شرکت ها اجازه دسترسی ریموت به کامپیتورهای کارکنان را حتی زمانی که خاموش باشند، می دهد. بنابراین تکنیسین های این دپارتمان ها می توانند به راحتی نسبت به تعمیر، به روز رسانی یا ارتقاء یکپارچه کامپیوترهای شرکت، از هر نقطه ای اقدام کنند.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 179 تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393 ساعت: 16:28

هنگام تبادل اطلاعات نباید حافظه های usb را جدا کنیم چرا که اطلاعات‌ مخدوش (Corrupt) خواهد شد. دلیل اصلی برای Eject کردن و جدا کردن امن (Safely Remove) فلش‌درایوها نوشتن حافظه‌ی نهان (Write Cache) بر روی آنهاست. وقتی که انتقال فایلمان به پایان رسیده باشدنیز ممکن است هنوز تبادل اطلاعات در جریان باشد. با Eject کردن مموری‌ به ویندوز پیام می‌دهیم که از این کار دست بردارد.
مایکروسافت از مدت‌ها پیش می‌دانست طراحی سایت که کاربران به کشیدن ناگهانی کول‌دیسک‌شان از پورت یواس‌بی علاقه دارند. به همین دلیل ازمدت‌ها پیش در ویندوز استفاده از فلش‌درایوها برای خواندن و نوشتن «حافظه‌ی نهان» لغو شده است. اگر بر روی یکی از این درایوها کلیک‌راست کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنیم، سپس زبانه‌ی Hardware را پیدا کرده و دوباره بر روی Properties کلیک کنیم، خواهیم دید که «جدا کردن سریع» گزینه‌ی پیش‌فرض است.

safe-remove-usb1

ویندوز الزاماً چنین رفتاری با هارد-دیسک اکسترنال شما نخواهد داشت و ممکن است از آن برای خواندن و نوشتن حافظه‌‌ی نهان استفاده کند. بنابر این کنترل کنید و اگر اطلاعات مهمی بر روی آن دارید همیشه آنرا Eject کنید. حتی اگر دست‌رسی ویندوز به این درایوها را برای خواندن و نوشتن حافظه‌ی نهان خاموش کرده باشید هنوز امکان ارتباط آن با یکی از پروسه‌های نهان ویندوز وجود دارد. کول‌دیسکها جان سخت‌تر از آن هستند که با کشیده شدن‌شان از کار بیفتند یا به اصطلاح بسوزند. شانس سوختن‌شان بر اثر گرم شدن و ضربه‌خوردن رژیم لاغری بسیار بیشتر از شانس سوختن‌شان بر اثر بیرون کشیده شدن از پورت یواس‌بی است. پس فراموش نکنید هاردهای بزرگ‌تر را Eject کنید اما برای جدا کردن کول‌دیسک‌ها تنها کافی است در ابتدا اطمینان حاصل کنید که انتقال داده‌ها به پایان رسیده است.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 281 تاريخ : سه شنبه 14 بهمن 1393 ساعت: 14:28

شرکت کره‌ای ال جی الکترونیکس تبادل داده سریع بین گوشی تلفن‌همراه و لوازم هوشمند خانه بر بستر فناوری NFC را در دستور کار جدی قرار داده است.

13930430000149_photoa2

همچنان که استانداردهای خانه‌های هوشمند مبتنی بر فناوری‌های بلوتوث، Wi-Fi و NFC در حال تدوین است شرکت‌های تولید کننده طراحی سایت نیز هوشمند سازی محصولات و تطبیق دستگاه‌ها با اینترنت اشیاء برای اتصال تمامی وسایل زندگی و محیط اطراف به شبکه اینترنت و دیگر شبکه‌های اطلاع رسانی را در دستور کار جدی قرار داده‌اند. در این راستا شرکت کره‌ای ال جی الکترونیکس از تمرکز بر سازگاری هر چه بیشتر محصولات و کارافزارهای خانگی خود با فناوری اینترنت اشیا خبر داده است. ال جی در نمایشگاه CES دو سال گذشته پلت‌فرمی با نام HomeChat را رونمایی کرد که کاربران به کمک آن می‌توانستند کارافزارهای خانگی خود از جمله فر خوراک‌پزی، دستگاه‌های تهویه هوا، جارو برقی را با پیام‌های نوشتاری کنترل کنند. سال بعد ال جی قابلیت کنترل کارافزارها با فرامین صوتی را نیز به این پلت‌فرم افزود که استفاده از فناوری اینترنت اشیا را آسان‌تر کرد. به تازگی نیز که این شرکت بر تبادل داده سریع رژیم لاغری بین گوشی تلفن‌همراه و لوازم هوشمند خانه بر بستر فناوری NFC تمرکز کرده است. این فناوری امکان هوشمند سازی بیشتر کارافزارهای خانگی را فراهم می‌کند؛ با اضافه شدن تگ فناوری NFC روی لوازم خانگی هوشمند از ماشین لباس‌شویی تا یخچال، علاوه بر کنترل هوشمند، قابلیت‌های دیگری از جمله عیب‌یابی هوشمند دستگاه نیز فراهم می‌شود. کاربر می‌تواند با نصب برنامه هوشمند سازی روی گوشی تلفن همراه خود، پس از برقراری تماس با مرکز خدمات، گوشی تلفن همراه را به مدت ۳ ثانیه کنار دستگاه معیوب نگه دارد؛ سپس از طریق ارتباط بین برنامه گوشی و تگ NFC دستگاه، سیگنالی از دستگاه منتشر و توسط گوشی به مرکز خدمات مخابره می‌شود که از طریق این سیگنال عیب یابی دستگاه انجام می‌شود.

شرکت مهندسی آبی...
ما را در سایت شرکت مهندسی آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی افشار tarahisite بازدید : 200 تاريخ : شنبه 11 بهمن 1393 ساعت: 16:52